Programma 5b. Bereikbaarheid openbaar vervoer

Indicatoren

2 Indicatoren

Naam indicator

Omschrijving

Streefwaarde

2018 realisatie

2019 begroot

2019 realisatie

De reizigers- tevredenheid (7)

Nr. 6 Basisset BBV

De gemiddelde reizigerswaardering voor de twee provinciale concessies

≥ 7,5

U-OV tram: 7,6
U-OV bus: 7,6
Keolis: 7,6

.

≥ 7,5

U-OV tram: 7,1
U-OV bus: 7,5
Keolis: 7,6

De kosten- dekkingsgraad (8)

De kostendekkingsgraad voor de streekconcessie

> 50%

47,2%

> 50%

55,0%

*De kosten-dekkingsgraad (8)

De kostendekkingsgraad voor de stadsconcessie

> 64%

68,3%

> 64%

70.5%

De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9)

De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen

Bij tenminste 50% van de ritten is de rijtijd niet langer dan driekwart van de ongehinderde reistijd.

n.n.b.

≥50%

n.n.b.

De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9)

De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen

De langzaamste rijtijden wijken maximaal 60% af van de snelste rijtijden.

72,2%

< 60%

64,5%

De bereikbaarheid van belangrijke werklocaties met het openbaar vervoer (10)

De bereikbaarheid met economische kerngebieden als bestemming

≥ 30 km/u

26,5 km/u

≥ 30 km/u

n.n.b

De inzet van bussen en trams zonder uitstoot (25)

Aandeel emissieloze openbaarvervoer-km’s

100% in 2028

10,3%

n.n.b.

12%

Deze indicatoren zijn vastgesteld met het Mobiliteitsprogramma in juli 2018. De uitwerking hiervan is belegd bij de
Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) waarin wij samenwerken met andere overheden en
wegebeheerders. De waarden komen voor de zomer van 2020 beschikbaar en worden dan gedurende de looptijd van het programma geactualiseerd.

Deze pagina is gebouwd op 05/03/2021 10:09:28 met de export van 05/03/2021 09:50:18