Programma 5a. Bereikbaarheid exclusief OV

Beleidsdoelen

5a.2.1

Kwaliteitsnet goederenvervoer is in 2028 op orde

Voorjaar 2019 is gestart met het opstellen van een plan van aanpak goederenvervoer over water. Het plan is in september 2019 opgeleverd en diende als basis voor het uitvoeringsprogramma Goederenvervoer. Op 11 juni 2019 heeft de provincie de Green deal zeevaart, binnenvaart en havens ondertekend. Het uitvoeringsprogramma Goederenvervoer is eind 2019 vastgesteld. Doel is om het goederenvervoer slimmer, efficiënter en schoner te maken door:
·   het kwaliteitsnet goederenvervoer (weg, water en spoor) door te ontwikkelen en het netwerk van overslaglocaties en binnenhavens in stand te houden
·   de externe veiligheid te monitoren
·   het goederenvervoer te verduurzamen, inclusief onze provinciale goederenstromen
·   modal shift naar vervoer over water te stimuleren
·   innovatieve oplossingen te zoeken voor het duurzaam distribueren van goederen in steden
·   schone binnenvaart te stimuleren.

Beoogde resultaten 2019

Gerealiseerde resultaten 2019

Het uitvoeringsprogramma goederenvervoer is vastgesteld.

Deze pagina is gebouwd op 05/03/2021 10:09:28 met de export van 05/03/2021 09:50:18