Programma 6. Cultuur en erfgoed

Beleidsdoelen

6.3.1

Exploiteren en etaleren cultuurlandschappen en archeologische zones

In 2019 is binnen het programma Limes op het gebied van bewustwording van de Limes-waarden een aantal deelprojecten opgepakt: het ontwikkelen van een merkidentiteit en internationaal logo en een verkennende studie naar de ontwikkeling van drie  informatiepunten. Via Romeinse Limes Nederland is gewerkt aan publiekscommunicatie over de Limes en aan de bevordering van de netwerkvorming.
Voor de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam is in 2019 samen met de partners uit het Pact van Ruigenhoek de focus gelegd op het vergroten van de zichtbaarheid en beleefbaarheid van het samenhangende watermanagementsysteem. Ook zijn thematische routes en arrangementen gecreëerd die zijn ontsloten via Ubase (het databestand van het totala Utrechtse recreatieve en toeristische aanbod, zie programma 4 en verschillende landelijke websites van routeaanbieders. Samen met de partners in het zuidelijk deel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie uit het Pact van Loevestein is de aandacht uitgegaan naar marketing en toerisme van de Linie. Zowel regionaal, landelijk als internationaal, onder andere door de inzet van Utrecht Marketing en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen

Beoogde resultaten 2019

Gerealiseerde resultaten 2019

Er is een aantal kleine informatiepunten opgericht langs de Limes.

Er is veel gedaan publiekscommunicatie (zie bovenstaande tekst; de inrichting van ‘visitor hubs’ zit nog in de ontwerp-fase.

Deze pagina is gebouwd op 05/03/2021 10:09:28 met de export van 05/03/2021 09:50:18